כאשר אנו רוצים להציג את העסק, המוצר, המיזם, השירות או כל דבר אחר, לרוב הפרסום יכיל תוכן. אנשים צורכים תוכן בכל מקום. הם מחפשים תוכן, ניזונים מתוכן ומקבלים את המידע שלהם דרך תוכן. בעולם הדיגיטלי פרסום כתבות שיווקיות הפך לאחת הפלטפורמות היעילות, הטובות והחזקות ביותר לשיווק עסקים. דרך הכתבה אנחנו יכולים להעביר אילו מסרים שאנחנו רוצים בצורה שקופה ואמינה מצד אחד אך אובייקטיבית מהצד השני. יש אינספור דרכים לבצע פרסום כתבות שיווקית החל מפרסום בתוך האתר שלנו, דרך פרסום במגזינים ועיתונים חדשותיים דיגיטליים, כתבות במקומונים, בלוגים אורחים ואפילו דרך הרשתות החברתיות. חשוב לזכור שאם עדיין אתם לא משווקים את העסק שלכם בדיגיטל, כדאי מאוד להתחיל ולקדם את הנושא כי כל דקה שאתם לא שם אתם דוחקים את עצמכם עוד ועוד אחורה. פרסום כתבות שיווקיות מעולם לא היה קל יותר משום שיש כל מיני דרכים לעשות את זה. במדריך הבא נציג בפניכם למי מתאים לפרסם כתבות שיווקיות אונליין, איך התהליך בעצם עובד, על מה חשוב להקפיד כאשר מפרסמים כתבה שיווקית, כמה זה אמור לעלות לכם ועוד מידע ששווה להכיר. המדריך המקיף לפרסום כתבות שיווקיות, מתחילים!
פרסום כתבות שיווקיות – למי זה מתאים?
הנה דוגמא קטנה בשביל להמחיש על מה אנחנו מדברים. טל היא פרילנסרית בתחום העסקי. לאחרונה היא חשבה על מיזם חדש והחליטה לספק שירותי אאוטסורסינג לעסקים קטנים ובינוניים. המטרה של טל היא לעשות למנהלי העסקים סדר בבלאגן ולאפשר להם להנות ממגוון רחב של שירותים אותם היא מספקת כמו למשל שירותי הזמנת טיסות ובתי מלון, ארגון כנסים ואירועים עסקיים, ניהול יומן וקביעת פגישות עסקיות, הכנת מצגות, שירותי שיווק ופרסום לעסק ועוד. טל החליטה שהיא רוצה לגייס כמה לקוחות ולכן חשבה על פרסום של כתבה שיווקית. היא פנתה למקומון בעיר בה היא עובדת, שילמה כמה מאות שקלים והכתבה פורסמה. שם הכתבה: די לברדעק! הקוסמת שתעשה לכם סדר בעסק!
הכתבה מסבירה על כך שלבעלי עסקים יש קושי בניהול לוח הזמנים שלהם, בתיעדוף של משימות ועל איך השירות שלה יכול לחסוך להם זמן רב והרבה מאוד בלאגנים. תוך שבוע מיום פרסום הכתבה, טל קיבלה 5 פניות חדשות של לקוחות פוטנציאלים המביעים עניין בשירות שלה. זה הכוח של פרסום כתבה שיווקית.
פרסום כתבה שיווקית איך זה עובד?
- לפנות ישירות לאתר שבו אתם רוצים לפרסם – ממש כמו שטל עשתה. יש כאן קצת עבודת מחקר משום שאתם רוצים לפנות לקהל יעד רלוונטי ולא סתם לשפוך כסף במקומות שלא יתנו לכם כלום. לכן עליכם לברר דרך בעלי האתרים, ליצור עימם קשר, להבין מה זה דורש מכם, מי כותב את הכתבה, איך היא הולכת להיראות, כמה כסף זה עולה ועוד. לרוב פרסום כזה עולה בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים, תלוי במיקום הכתבה.
- לפנות לחברה מקצועית שכותבת ומפרסמת עבורכם את הכתבה השיווקית– לחברות מהסוג הזה יש תשתית אתרים מאוד גדולה ומגוונת. זה יכול להיות מקדם אתרים מוכר, חברה לקידום אתרים, מומחה לשיווק או אפילו חברה המוכרת לינקים לעסקים. לרוב מדובר בחבילת כתבות אבל שוב גם כאן, זה מאוד משתנה.
פרסום כתבות שיווקיות מידע שחשוב להכיר
פרסום כתבות שיווקיות מה זה נותן לי?
- פרסום כתבות שיווקיות תורמות לתהליך של קידום אורגני – קיים קשר ישיר בין קידום אורגני לבין פרסום תוכן איכותי. ככל שנשקיע יותר בפרסום תוכן איכותי לאתר שלנו ובכתבות שיווקיות המפורסמות מחוץ לאתר שלנו שם גם נשלב קישורים חיצוניים, ככה הסיכוי שהאתר שלנו יקודם באופן אורגני על בסיס מילות מפתח ספציפיות עולה. הסיבה לכך היא משום שגוגל רואה דגש מאוד חזק בתוכן איכותי. היא רוצה שהגולשים יקבלו מענה מלא למה שהם מחפשים ואפשר כמובן לעשות את זה דרך ייצור תוכן כזה. גוגל יודעת לזהות כמה זמן הגולשים נשארים בכתבה וזה בעצם מוכיח לה שהתוכן אכן איכותי.
- חשיפה – ברגע שאנחנו מפרסמים כתבה או כתבות שיווקיות בצורה טובה על פי כל כללי השיווק, עוד ועוד אנשים רלוונטיים נחשפים לתוכן הזה וזה כמובן מייצר גם חשיפה, גם מציג את העסק שלנו באופן חיובי וגם יותר טראפיק לתוך האתר שלנו.
פרסום כתבות שיווקיות מחיר
יש כל מיני קריטריונים המשפיעים על מחיר של פרסום כתבה שיווקית כמו למשל איפה היא מפורסמת, אתרים גדולים כמו וואללה או ynet, מה האורך שלה, מי כותב אותה, מה סגנון הכתיבה שלה, כמה עבודת מחקר היא דורשת, סוג הקישורים שיוצאים ועוד. המחירים לפרסום כתבה שיווקית נעים בין 200-4,000 שקלים. ניתן גם לרכוש חבילה של כתבות ואז בעצם לחסוך בעלויות אבל זה כבר מאוד תלוי באסטרטגיית התוכן ובמטרות שלכם.
לסיכום, פרסום כתבות שיווקיות מביא איתו מגוון רחב של יתרונות עבור העסק שלנו. שווה להשקיע בכך זמן ולהתחיל להניע את הנושא.