אאוטסורסינג – הדרך לשפר את איכות העבודה

הכסף שלכם שווה הרבה! טפלו בו אצל אנשי מקצועי ראויים!

אם היו אומרים לכם שאתם יכולים להתאמץ פחות ולקבל יותר כבעלי עסקים, הייתם מקבלים את ההצעה? זה אולי נשמע כמו מלכודת או דרך לא אמינה לסחוט מכם משהו, אך למעשה ככל שהשנים עוברות, כך גם שיטות הניהול משתפרות ומתקדמות. וכן – אפשר להרוויח מזה יותר. 
אז מה זה אאוטסורסינג ואיך זה יכול לתרום לעסק שלכם?

אאוטסורסינג מה זה ולמה כדאי לכם לנסות את זה?

הפירוש המילולי של אאוטסורסינג (OUTSORCING) נקרא בעברית – מיקור חוץ, וזה למעשה שיטת ניהול מתקדמת המאפשרת לארגונים ובעלי עסקים להיעזר בשירותים מקצועיים שאינם קיימים בחברה, דרך חברה חיצונית.
הרעיון שעומד מאחורי השיטה הוא לאפשר לכל חברה להתמקד בליבה של העסק ובתחומים שהיא מובילה בהם, מבלי להתאמץ יותר מדיי. במקום לשבור את הראש במגוון תחומים, החברה זוכה להשלים את החוסרים בתפקידים מקצועיים, מבלי להעסיק את בעלי המקצוע כעובד מן המניין.
למשל אם חברה עוסקת במכירת מוצרי אופנה באינטרנט ופחות מבינה בטכנולוגיה ובאתרים, היא תוכל לשכור את שירותיה של חברה חיצונית במטרה לפתח אתר מכירות מתקדם, לשפר את ביצועי האתר הקיים ואפילו לקדם את האתר בצורה יעילה הרבה יותר.

מהם היתרונות העיקריים של חברות מיקור חוץ?

  1. מקצצים ומתייעלים בעלויות – ברוב המקרים עדיף לשכור את שירותיו הזמניים של איש מקצוע לפרויקט מסוים, מאשר להעסיק אותו בחברה. גם אם השירות נמשך לתקופה ארוכה, אין צורך לשלם לעובד מעבר לשירותים שאתם מקבלים ממנו.
  2. ניסיון ומקצועיות – עובדים המגיעים דרך שירותי מיקור חוץ הם לרוב "בשלים" יותר מעובד שכיר שצירפתם לצוות. בין אם מדובר בגרפיקאים, אנשי מחשבים, משווקים או מנהלים, הם כבר מנוסים בתחומם, בעלי כישורים מחודדים ומעודכנים בכל הטרנדים הקיימים בשוק.
  3. גמישות ונוחות – צרכי העסקים משתנים כל הזמן, כך שחברות במיקור חוץ למדו להתאים את עצמכם לצרכים הספציפיים של כל חברה, כולל ניצול מרבי של המשאבים העומדים לרשותה.
  4. מוטיבציה והרצון להצליח – לא תמיד קל לפקח על פעולות של עובד או מספר עובדים בתוך הצוות, אך כשמדובר במיקור חיצוני, הרבה יותר קל למדוד את תהליכי העבודה ולהעריך את מאמצי החברה החיצונית. לעובד ממיקור חיצוני מתגבר הרצון להוכיח את עצמו, ולא פעם הוא ישקיע יותר כדי להגיע לתוצאות מספקות.
  5. איכות ומיקוד – חברת מיקור חוץ מספקת שירותים ממוקדי מטרה וברמת מקצועיות גבוהה ביותר, כך שגם התוצאות איכותיות יותר וגם החברה מתמקדת נטו במשימות שהיא צריכה לבצע, בצורה אפקטיבית וברורה.
  6. מגוון תחומים במעטפת אחת – חברות מיקור חיצוני יכולות לספק לא רק שירות או בעל מקצוע אחד, אלא מגוון רחב של שירותים שהחברה זקוקה להם, כך שבמקום להעסיק או לגייס עובדים בתחומים נוספים, היא יכולה לקבל שירותים נוספים תחת קורת גג אחת.

כך תפיקו את המיטב מחברת מיקור חיצונית

  • הגדירו מטרות ברורות – כבר בשלב הראשוני הגדירו תכנית אסטרטגית עם מטרות ויעדים ריאליים, תוך הבנת הצרכים והמשאבים שיש ברשותכם, וכיצד אתם מתכוונים להגשים את המטרות.
  • פתחו אסטרטגיה משותפת – כדאי להיעזר בשירותי החברה החיצונית ובידע שלה, עליכם לגבש תוכנית אסטרטגית משותפת שכוללת גם נקודות והיבטים חיצוניים שלא חשבתם עליהם קודם.
  • מדדים איכותיים וכמותיים – לאורך כל הדרך כדאי להשתמש בכלים המודדים את ביצועי המפתח של הפרויקט, כמו KPI (Key Performance Indicator ) המאפשר לכם למדוד את הצלחת הפרויקט והתהליך כולו, להעריך את קצב ההתקדמות ולזהות נקודות לשיפור.
  • אופטימיזציה – באמצעות הכלים שעומדים לרשותכם ומספקים מדדים ותוצאות, תוכלו לשפר ולייעל את שיטות העבודה, המטרות והתוכנית האסטרטגית שסגרתם עם חברת מיקור החוץ. כך שאם אתם משקיעים X בפרויקט לקידום מוצר ואתם לא מצליחים להגיע לתוצאה Y, תוכלו לסקור את התוצאות ולשפר את הביצועים ע"י שיפור ואופטימיזציה.

אאוטסורסינג בישראל – למה כדאי לשים לב לפני שבוחרים בחברה

  • בצעו מחקר מקדים – לפני שאתם ממהרים לחתום על העסקה, כדאי שתבצעו מחקר מקדים אודות החברה. התמקדו בשנות הניסיון שלהם, סיפורי ההצלחה, הידע והמקצועיות שהיא מציגה והאם זה עונה על הצרכים שלכם.
  • רמת התקשורת – חברת מיקור חיצוני אמורה לעבוד אתכם בשקיפות מלאה ובתקשורת הדדית בצורה אופטימלית. בחרו בחברה או באנשי מקצוע שאתם מזהים תקשורת כנה ופתוחה מולם, שמעדכנים אתכם באופן שוטף בפעילות, ומאפשרים לכם להיות מעורבים בתהליך.
  • שמירה על סודיות – הכנסת גורם חיצוני לתוך נבכי הארגון יכולה לגרום למידע רגיש להיחשף או לזלוג החוצה, ואתם עלולים להפוך לפגיעים בעיקר אם אותה חברה משרתת מתחרים שלכם בתחום. כדאי לבחור בחברה שמוכנה לחתום על חוזה הכולל הסכם סודיות, שמירה על זכויותיכם גם לאחר הפסקת העבודה המשותפת.

איזה חברות משתמשות באאוטסורסינג?

חברות הייטק – לא תמיד קל למצוא את הטאלנט המושלם בתחום שמתקדם בקצב מסחרר. חברות הייטק מעסיקות עובדים חיצוניים במגוון תחומים– כמו מפתחי תוכנה ואפליקציות, בוני אתרים, אנשי קוד, חומרה, תוכנה, עיצוב ועוד.

חברות סטארט אפ – חברות צעירות ויזמים בתחילת הדרך, לא תמיד מנוסים מספיק או בעלי משאבים כדי לצרף לצוות שלהם אנשי מקצוע הדרושים לפיתוח המיזם.
גם במקרים כאלה חברות אאוטסורסינג יכולות לספק להם שירותים מקצועיים, בין אם זמניים לתקופות קצרות, או לטווח הרחוק.

חברות גדולות – חברות גדולות במגוון תחומים רבות נעזרות בשירותי אאוטסורסינג אשר תורמים לחברה, בין היתר בפעילות הקשורה למכירות, שירות לקוחות, שיווק וכדומה. שירות לקוחות או טלמרקטינג דרך חברה חיצונית, מאפשר להגדיל את היקף פעילות החברה, תוך חסכון בעלויות.

עסקים קטנים ובינוניים – כל חברה צריכה מדי פעם איש שיווק מוצלח, מנהל חשבונות מנוסה וגרפיקאי מקצוען. אך האם היא באמת צריכה להעסיק את אנשי המקצוע הללו, כאשר היקף העבודה לא מצדיק את זה? גם כאן חברת מיקור חוץ מספקת את הפתרון המושלם. משלימה את החוסרים עם עובדים מקצועיים, לתקופת זמן קצרה, לעבודה חד פעמית או קבועה בהתאם לצרכים.

איך חברת אאוטסורסינג יכולה לשפר את רמת הניהול בחברה?

  • מבט חיצוני והסתכלות פנימית – אבחון והסתכלות מנקודת מבט חיצונית מאפשרת לזהות ולשפר את המודל העסקי הקיים ולמקסם תוצאות.
  • בניית תכנית אסטרטגית – חברת מיקור חוץ יכולה לבנות אסטרטגיה לטווח הקצר, למיקסום רמת היעילות ושיפור האופק העסקי והתוצאות הסופיות.
  • מדידה – יצירת מנגנון המבקר ומודד את המדדים לאורך כל הדרך, הן ברמה הכמותית והן ברמת האיכות.
  • שפה ניהולית – חברת מיקור חוץ יכולה ליצור שיטה ושפה ניהולית, בה ישתמשו כל הגורמים הרלוונטיים בתוך הארגון ומחוצה לו.
  • ניהול פיננסי – שיפור ההתנהלות הפיננסית בחברה, תוך בניית תוכנית עבודה הוליסטית לכל רובדי הניהול הקיימים.

איך אפשר למצוא חברת אאוטסורסינג איכותית ומקצועית?

חברת GPS לעסקים המתחמה בליווי וייעוץ לעסקים כבר משנת אלפים, מציעה שירותים במיקור חוץ עם צוות אמין, מנוסה ומקצועי ללא פשרות. החברה מספקת שירותים מקצועיים בכול תחומי הניהול השונים – שיווק ומכירות, כספים, ארגוני ומשאבי אנוש, תפעול ולוגיסטיקה, כספים ועוד, כל מה שהעסק שלך צריך במקום אחד.
רוצים לצרף לצוות שלכם אנשי מקצוע מן השורה הראשונה ולחסוך בעלויות?
בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. מוזמנים ליצור קשר עם צוות המומחים שלנו ונשמח לעזור.

חברה חיצונית

חברה חיצונית
פיננס פרו ניקיון צ'קים
פיננס פרו ניקיון צ'קים

חברתינו חרטה על דגלה את המטרה לעזור לעסקים הסובלים מצוואר בקבוק כספי, דחיית תשלומים מידי חודש ועבודה עם ספקים בשיטת שוטף+. בעזרתנו, אתם יכולים לנכות את הצ'ק שלכם ולקבל כסף מוזמן ביד ומיד!חשוב לדעת כי על מנת לבחור חברה טובה שעוסקת בתחום, יש לבחור רק חברה לגיטימית הרשומה ברשם החברות ויכולה לאפשר את ניכיון הצ'ק בצורה חוקית תוך גביית ריביות הגיוניות המקובלות בשוק הפיננסיים.

התקשרו עכשיו!