להבין את מחיר הזהב חישוב הרווח ואיך השוק עובד:

הכסף שלכם שווה הרבה! טפלו בו אצל אנשי מקצועי ראויים!

בישראל, כמו במדינות מתוקנות רבות בעולם, ישנה חובה לרשום את מחירי המוצרים על המוצרים עצמם. זה באמת טוב ויפה, בעיקר כאשר מדובר במוצרים מהחנות. המחירים של בקבוקי מים, דברי מזון, מוצרי חשמל ושאר מוצרי הצריכה ברורים וגלויים (לרוב). אבל מה לגבי דברים שאינם מוגדרים כמוצר? מה קורה למשל כאשר אנחנו רוצים לסחור בזהב. כשיודעים את מחיר הזהב חישוב שווי העסקה נהיה קל. לפני כן, הכול לוטה בערפל, ואי אפשר לדעת מה שווי העסקה שלפנינו.

המוני ישראלים מחזיקים ברשותם זהב. מדובר בעיקר בשרשראות ובצמידים, בטבעות ובשאר תכשיטים. הם יודעים שמה שיש בידם הוא בעל ערך. אבל אין מחירון, אין דרך ברורה לבדוק. ובעצם אם לא מבינים בתחום, איך אפשר לדעת כמה שווה הזהב שלכם?

הפתרון? מחשבון מחיר זהב!

אחת הסיבות שמחיר הזהב לא ברור ומובן מאליו היא שהמחיר של הזהב משתנה. לא מדובר במחיר קבוע, ונכון, גם מחירי המוצרים בסופר משתנים מעת לעת, אבל ממש לא בקצב בו משתנה מחיר הזהב. שלא כמו מוצרי הצריכה שלכם, שמחירם מתקבע על המדף בחנות (אבל משתנה כשהם בגדר חוזים עתידיים, אבל זה כבר עניין אחר לגמרי), מחיר הזהב הוא דבר נזיל מאוד. הוא משתנה בתדירות גבוהה, ולכן יש לבדוק פעם אחר פעם את ערכו, כדי להתאים את המחיר הנכון לזהב שברשותכם ברגע העסקה, או כפי שנהוג לומר – "בזמן אמת".

בדיקה של מחיר הזהב דורשת לדעת שלושה פרטים – או לפחות שניים, כאשר את השלישי יודע המחשבון:

  1. משקל הזהב שברשותכם – נהוג לשקול זהב בגרמים, כי הרי מרבית האנשים לא מחזיקים ברשותם קילוגרמים של זהב.
  2. רמת הטוהר של הזהב שברשותכם – מה שנקרא בז'רגון המקצועי "קראט" (או קרט). סעיף זה בעצם מדבר על כמות הזהב מתוך המשקל הכללי של החומר שברשותכם. לא כל תכשיט זהב עשוי מזהב טהור (24 קרט), ולמען האמת מרבית תכשיטי הזהב שברשות האוכלוסייה בישראל הם מזהב לא טהור, 18 קראט למשל – כלומר 75% מהחומר הוא זהב.
  3. מחיר הזהב הנקוב – שוק הזהב משתנה מיום ליום, וצריך לבדוק את מחיר הזהב הנתון בזמן אמת כדי לחשב כמה הזהב שלכם שווה.

איך עובד המחשבון?

כדי לדעת מחיר זהב חישוב אוטומטי יעשה בהכנסת הנתונים הנ"ל – משקל הזהב וטוהר הזהב. המחשבון העדכני יודע את מחיר הזהב בזמן אמת, לפי כל רמת טוהר, והוא זה שיבצע את החישוב עבורכם. האתגר הגדול ביותר שפוגשים אנשים שרוצים למכור את הזהב שלהם והם לא אנשי מקצוע בתחום הסחר בזהב הוא הידיעה מה רמת הטוהר של התכשיט.

כל אחד (כמעט) יכול לבדוק את משקל הזהב שברשותו. צריך לרכוש מאזניים מאוד רגישים, ברמת חלקי הגרם, ופשוט לשקול. אבל לגבי הטוהר צריך כבר לדעת איך לבדוק אותו, ואת זה אי אפשר לעשות עם משקל.

פיננס פרו ניקיון צ'קים
פיננס פרו ניקיון צ'קים

חברתינו חרטה על דגלה את המטרה לעזור לעסקים הסובלים מצוואר בקבוק כספי, דחיית תשלומים מידי חודש ועבודה עם ספקים בשיטת שוטף+. בעזרתנו, אתם יכולים לנכות את הצ'ק שלכם ולקבל כסף מוזמן ביד ומיד!חשוב לדעת כי על מנת לבחור חברה טובה שעוסקת בתחום, יש לבחור רק חברה לגיטימית הרשומה ברשם החברות ויכולה לאפשר את ניכיון הצ'ק בצורה חוקית תוך גביית ריביות הגיוניות המקובלות בשוק הפיננסיים.

התקשרו עכשיו!