פריטת צ'קים למוטב בלבד

הכסף שלכם שווה הרבה! טפלו בו אצל אנשי מקצועי ראויים!

פריטת צ'קים למוטב בלבד

כאשר בתי העסק מאפשרים ללקוחות שלהם לשלם בצ'קים, הם למעשה פוגעים בתזרים המזומנים התקין של העסק. זו התלבטות

 שמעסיקה הרבה בתי עסק, שכן, מצד אחד, לקוחות רבים רוצים לשלם בצ'קים כולל בצ'קים דחויים, מצד שני תשלום בצ'קים פוגע בעסק. על מנת שהתשלום על ידי צ'קים לא יפגע בעסק, ניתן לבצע פעולה של פריטת צ'קים. מה זה אומר? כיצד זה קורה? האם זה אפשרי גם לצ'קים שכתוב עליהם למוטב בלבד? על כך במאמר הבא.

פריטת שיקים למוטב בלבד- מה היא פריטת שיקים?

פריטת שיקים, היא למעשה פעולה, בה הופכים את השיק שבידכם לכסף מזומן בתשלום מיידי. אם הלקוח שילם לכם בשיק דחוי, לדוגמא, יעבור זמן עד שתוכלו לפרוע את השיק ולהכניס את הכסף לתזרים המזומנים של העסק שלכם. לכן, במקרים כאלה, תוכלו לבצע פריטת שיקים. 

פריטת שיקים עוזרת לבעל העסק לפתור 2 בעיות מהותיות- הבעיה הראשונה היא פגיעה בתזרים המזומנים התקין של העסק שיכולה למנוע מהעסק להתקדם או לממש מטרות ויעדים בעקבות מגבלה פיננסית. הבעיה השניה היא הטרחה בהחזקת השיקים עד שניתן לפרוע אותם. כמו כן, תמיד קיים החשש שהשיק ייעלם או במקרה חמור אף ייגנב. ישנם מקרים בהם אפילו יכול להגרם נזק פיזי לשיק, ובעקבות כך ימנע את מימוש השיק. כך תצטרכו לרדוף אחר הלקוחות שלכם ולנסות לגבות את הכסף שלכם. שתי הבעיות האלה הן בעיות משמעותיות שיכולות לפגוע בעסק משמעותית.

פריטת צ'קים למוטב בלבד- כיצד פריטת צ'קים מתבצעת?

ישנם שני גורמים מרכזיים שמבצעים פריטת שיקים– הבנקים וחברות מימון פרטיות. פריטת שיקים על ידי הבנקים, היא פעולה שלוקחת הרבה זמן יחסית. לבנקים יש תנאים מחמירים והם מקפידים על כולם. הבנקים מוודאים שעל ידי אישור פריטת השיקים, הם לא לוקחים סיכון. סיכון כזה יכול לבוא לידי ביטוי לדוגמא אם השיק שבידכם הוא ללא כיסוי. שירות פריטת שיקים כרוך בעמלות וריביות.

חברות המימון הפרטיות, לעומת זאת, לוקחות יותר סיכונים מהבנקים. חברות המימון הפרטיות עובדות תחת פיקוחו של משרד האוצר ובאישורו. קיימות חברות כאלה שעובדות באופן לא חוקי, לכן כאשר אתם מעוניינים לבצע פריטת שיקים על ידי חברות פרטיות, וודאו קודם כל שהחברה שמולה אתם עובדים עובדת באופן חוקי. פעולות לא חוקיות יכולות להוביל לענישה פלילית. התנאים של חברות המימון הפרטיות, פחות מחמירים מתנאי הבנקים והתהליך מהיר יותר. כמו כן, הריביות והעמלות נמוכות יותר משל הבנקים. 

 

האם ניתן לבצע פריטת צ'קים למוטב בלבד?

התשובה היא כן. ניתן לבצע פריטת צ'קים למוטב בלבד. אך לעומת צ'קים שאינם למוטב בלבד שניתן לבצע עבורם פריטת צ'קים במקומות רבים, פריטת צ'קים למוטב בלבד, ניתנת רק על ידי חברות מסוימות שמיומנות בשירות כזה. ישנם מקרים, בהם צריך לבצע פריטת צ'קים למוטב בלבד, כשהצ'ק נמצא בגורם שלא הוגדר כמוטב בלבד. ישנן חברות שבוחנות גם צ'קים כאלה. החברה תבדוק את הצ'ק ותחליט האם לבצע את פריטת הצ'קים עבורו או לא. 

מה העלות של פריטת שיקים למוטב בלבד?

כפי שהבנו קודם, פריטת שיקים כרוכה בעמלות וריביות. כיוון שפריטת שיקים למוטב בלבד, היא פעולה מסובכת יותר, אז העמלות והריביות יהיו גבוהות יותר. קשה לתת תשובה חד משמעית לגבי שאלת העלות, כיוון שהעלות תשתנה בעקבות המורכבות של כל עסקה בפני עצמה. בין אם מדובר בפריטת שיקים למוטב בלבד, או פריטת שיקים רגילה, העמלות והריביות יושפעו משני גורמים- הסכום שכתוב על השיק והתאריך של פדיון השיק. כלומר, ככל שיש יותר זמן עד לפדיון השיק, כך העמלות והריביות יעלו. 

פיננס פרו ניקיון צ'קים
פיננס פרו ניקיון צ'קים

חברתינו חרטה על דגלה את המטרה לעזור לעסקים הסובלים מצוואר בקבוק כספי, דחיית תשלומים מידי חודש ועבודה עם ספקים בשיטת שוטף+. בעזרתנו, אתם יכולים לנכות את הצ'ק שלכם ולקבל כסף מוזמן ביד ומיד!חשוב לדעת כי על מנת לבחור חברה טובה שעוסקת בתחום, יש לבחור רק חברה לגיטימית הרשומה ברשם החברות ויכולה לאפשר את ניכיון הצ'ק בצורה חוקית תוך גביית ריביות הגיוניות המקובלות בשוק הפיננסיים.

התקשרו עכשיו!