טיפים לניהול תזרים מזומנים נכון

הכסף שלכם שווה הרבה! טפלו בו אצל אנשי מקצועי ראויים!

תזרים המזומנים מאפשר למנהלי העסק לראות את כמות הנכסים הנזילים שעומדים לרשותם על ידי בחינת מצב החשבון. כאשר לעסק יש מעט נכסים נזילים קיים סיכון שהוא ייקח יותר הלוואות, יחרוג ממסגרת האשראי, יגרור ריביות ויהיה בחובות גדולים. למעשה מחקרים מעידים על כך שאחד הגורמים העיקריים לסגירת עסקים הוא היעדר נזילות, מה שמוביל לחובות גדולים ולקריסה. לעומת זאת, כאשר תזרים המזומנים מנוהל היטב, לעסק יהיה יותר חופש פעולה לתכנן קדימה מבלי להיות תלוי בהלוואות והתחייבויות גדולות.

מדוע חשוב לנהל תזרים מזומנים

רוב בעלי העסקים אינם מבינים מספיק בפיננסיים, למרות שיש להם חלומות גדולים. עסק מצליח אינו רק עסק שמוכר, עליו גם למכור ברווח כדי לאפשר לחלק מהכסף להישאר במערכת כך שהפעילות העסקית תתנהל על הצד הטוב ביותר ללא תלות במקורות מימון חיצוניים. אם אתם רוצים לאפשר לעסק שלכם להיות כמה שיותר רווחי ולצמוח לאורך השנים, מומלץ שתעזרו בטיפים הבאים.

פנו לייעוץ פיננסי

בין אם מדובר בעסק שנמצא בתחילת דרכו, בין אם בעסק שעובד ולא מצליח להניע ולהתרומם ובין אם בעסק שמתמודד עם קשיים כלכליים כתוצאה ממשבר הקורונה, תכנון נכון של תזרים מזומנים ימנע מהעסק להיקלע לקשיים וחובות. ייעוץ פיננסי מקצועי יעזור לפתור בעיות תזרים שונות עם מגוון רחב של פתרונות פיננסיים יצירתיים, ויאפשר לראות את התמונה הרחבה כיום וכמה חודשים קדימה.

הכינו דו"ח תזרים

כדי לנהל את תזרים המזומנים יש להכין דו"ח, כאשר הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא באמצעות טבלת אקסל. מומלץ שהדו"ח יכלול ניהול הוצאות והכנסות ברמה היומיומיות אך גם הסתכלות לשלושה עד ששה חודשים קדימה. כאשר מכינים את הדו"ח יש לחלק את סעיפי ההוצאות וההכנסות לשניים: הוצאות והכנסות המבוססות על תחזית והוצאות והכנסות וודאיות. תחת ההכנסות וההוצאות הוודאיות עליכם לציין שיקים שרשמתם, החזרי הלוואות, הוראות קבע, החזרי מס לשכירים, שיקים דחויים ועוד.

למרות שאי אפשר לנבא במדויק את ההוצאות והכנסות הצפויות, כן אפשר לשער תוך שמסתמכים על שנים קודמות.

עדכנו את הדו"ח על בסיס יומיומי

מומלץ לעדכן את דו"ח התזרים על בסיס יומיומי על מנת שיהיה קל לעקוב אחר הוצאות והכנסות בקלות. גם את היתרה בבנק יש לעדכן מדי יום ביומו כך אפשר לדעת מה היתרה הנוכחית. אם אינכם יכולים לעדכן את התזרים מדי יום ביומו כדאי להקצות לכך יום בשבוע לכל הפחות, כך אפשר לעקוב אחר היתרה בחשבון הבנק, לשים לב מבעוד מועד אם יש חריגות צפויות ולבקש מהבנק להגדיל את מסגרת האשראי מוקדם ככל האפשר כדי להימנע מכך. כמו כן כאשר ניתן לחזות מראש חריגות אפשר גם להיערך בהתאם עם פתרונות כמו למשל להתייעל בהוצאות, להגדיל את המכירות, לגבות כספים, לבצע ניכיון שיקים דחויים ועוד פעולות שיכולות לעזור לעסק להתמודד טוב יותר עם המציאות, להסתגל מהר ולבצע שינויים נדרשים.

פיננס פרו ניקיון צ'קים
פיננס פרו ניקיון צ'קים

חברתינו חרטה על דגלה את המטרה לעזור לעסקים הסובלים מצוואר בקבוק כספי, דחיית תשלומים מידי חודש ועבודה עם ספקים בשיטת שוטף+. בעזרתנו, אתם יכולים לנכות את הצ'ק שלכם ולקבל כסף מוזמן ביד ומיד!חשוב לדעת כי על מנת לבחור חברה טובה שעוסקת בתחום, יש לבחור רק חברה לגיטימית הרשומה ברשם החברות ויכולה לאפשר את ניכיון הצ'ק בצורה חוקית תוך גביית ריביות הגיוניות המקובלות בשוק הפיננסיים.

התקשרו עכשיו!