מהו ניכיון צ'קים ולמי זה מתאים?

הכסף שלכם שווה הרבה! טפלו בו אצל אנשי מקצועי ראויים!

נתחיל ונסביר שמדובר בשירות שמאפשר לקבל כסף נזיל עבור צ'ק דחוי וזאת תמורת תשלום עמלה מסויימת. גובה העמלה תלוי בסכום ובתאריך של הצ'ק. 

עסקים קטנים, עצמאיים, פרילנסרים וכל סוג של עסק אחר, המעוניינים לשמור על תזרים מזומנים קבוע ושוטף במטרה לנהל את העסק באופן מסודר, מוכנים ומתאים להם לשלם את העמלה הזאת על מנת להבטיח את הזרימה הקבועה של הכסף לעסק. 

חשוב כבר בנקודה זאת לציין, כי במשק קיימות חברות רשמיות שזה תחום העיסוק שלהן, לרוב הן גם עוסקות בייעוץ השקעות ואשראי. יש כמובן לגשת לקבלת שירות ניקיון הצ'קים רק מחברות שרשומות כעוסקות בנושא. אותה חברה צריכה להיות תחת פיקוחו של משרד האוצר. יש גם בנקים שנותנים שירות כזה לעיתים. 

המודל העסקי של חברות לניכוי צ'קים

בעוד החברות מאפשרות ללקוחות שלהם להסתובב בראש שקט ועם תזרים מזומנים שוטף, בשביל שגם הן תהיינה רווחיות, הן גובות עמלה וריבית. אותה עמלה וריבית משתנות לפי סכום ותנאי הצ'ק. הלקוח מקבל פרטים מראש מה תהיה העמלה והריבית שיהיה עליו לשלם לפני שהוא מחליט האם להתקשר עם החברה לניכיון הצ'קים. 

טרם קבלת השירות מבצעת החברה לניכוי צ'קים בדיקות הראשונות שכוללות את הביטחונות של אותם עסקים שעומדים מאחורי הצ'קים הדחויים, המטרה היא לנסות לאתר מראש באם יש סיכון שהצ'ק הזה יחזור או שהעסק שנתן אותו ייסגר ויהיה בפשיטת רגל. 

יש לו מעט חברות בתחום שפועלות כבר מספר שנים והצליחו לסגל טכניקות עבודה ומאגרי נתונים בנוגע לחברות שונות במשק ליכולת שלהם לעמוד מאחורי הצ'קים שמסרו. הטכניקות הללו והמידע הנצבר מאפשרים לחברה למזער את הסיכונים הכרוכים בצ'ק שהתקבל לניכוי ובסוף חזר. 

במידה והחליטו בחברה להתקשר עם הלקוח, הוא יקבל תוך מספר ימים את הכסף המזומן בניכוי העמלות והריביות, ישירות לחשבון הבנק שלו. 

בשל זריזות והיעילות של השירות הזה, עסקים קטנים רבים בוחרים לבצע בו שימוש. 

מה קורה אם בסופו של דבר הצ'ק חוזר? על מי מוטלת האחריות? 

למרות שמדובר בתהליך בו הסיכון של חזרת הצ'ק אמור להיות נמוך עקב בדיקות קודמות שמבצעת החברה לניכיון צ'קים. תמיד קיים החשש הזה שהצ'ק לא יכובד. 

על פניו זה נראה כי ברגע שקיבל הלקוח את הכסף מהחברה הוא כבר אינו אחראי למצב בו הצ'ק יחזור. אולם הנ"ל אינו מדויק. האחריות על חזרתו של צ'ק תלויה בהסכם המפורט שנחתם מול שני הצדדים. לרוב במידה ומדובר בצ'קים כבדים, וסכומים גדולים, נחתם הסכם התקשרות בו קיימים מספר סעיפים מאוד מפורטים שמגדירים את האחריות שיש לכל אחד מהצדדים במידה ויש צ'ק שחוזר. 

לעיתים במקרה כזה, החברות לניכוי צ'קים יוותרו על הריבית, בכדי לעזור ללקוח להחזיר אליהם את הכסף של הצ'ק שחזר, במידה וזה מה שקיים בהסכם ביניהם. 

מדוע התחום של ניכיון צ'קים סובל מתדמית אפורה כל כך? 

בעלי החברות המצליחות בתחום יטענו, כי למרות התדמית, מדובר בעסק חוקי ולגיטימי לחלוטין שבא לסייע ולעזור במקומות שהבנקים לדוגמא לא מסייעים ברוב המקרים. 

זה תמיד נראה שעסק שפונה לחברה לניכיון צ'קים זה עסק שפנה לבנק קודם וקיבל מהם תשובה שלילית לקבלת הלוואה. אבל זה לא תמיד המקרה וזה גם לא תמיד נכון. 

יש לא מעט מקרים בהם הלוואה מהבנק לא מתאימה וכי ניכיון צ'קים כן מתאים. בעיקר במקרים בהם אותו עסק לא עומד בקריטריונים לקבלת הלוואה אבל בידיו צ'ק שמן עם תאריך פדיון לעוד חודשיים, אולם בשביל להתחיל את הפרויקט הוא חייב את המזומן עכשיו. במקרה שכזה חברה לניכיון צ'קים מתאימה ביותר בשביל לסייע לאותו העסק להתחיל להתניע. 

חשוב לציין, כי עדיין הדעות בציבור חלוקות בנוגע לחברות לניכיון צ'קים, וכי רבים עדיין רואים בהם כסוג של שוק אפור, סוג של אלטרנטיבה פחות בטוחה לקבלת כסף בהשוואה לבנקים. 

עבור עסקים קטנים וגם עבור עסקים בינוניים, היכולת לקבל את הכסף שמגיע להם במזומן, באופן שוטף, גם אם זה כרוך בעמלה, זאת יכולת אדירה שמאפשרת לעסק להמשיך ולנוע. השיטה מסייעת לעסקים קטנים, כאלה שמתגלגלים, לשלם תשלומים קבועים בזמן, כגון משכורות ומשכנתא. הכספים הזורמים יכולים להביא בעל עסק למצב של ביטול משכנתא, שזהו אחד התשלומים הכבדים הקיים לכל תא משפחתי בישראל. 

מקווים שהצלחנו במאמר לשפוך מעט אור ולהעשיר בעוד מידע בנוגע לשירות ניכיון הצ'קים ולאוכלוסייה לה הוא מיועד. 

פיננס פרו ניקיון צ'קים
פיננס פרו ניקיון צ'קים

חברתינו חרטה על דגלה את המטרה לעזור לעסקים הסובלים מצוואר בקבוק כספי, דחיית תשלומים מידי חודש ועבודה עם ספקים בשיטת שוטף+. בעזרתנו, אתם יכולים לנכות את הצ'ק שלכם ולקבל כסף מוזמן ביד ומיד!חשוב לדעת כי על מנת לבחור חברה טובה שעוסקת בתחום, יש לבחור רק חברה לגיטימית הרשומה ברשם החברות ויכולה לאפשר את ניכיון הצ'ק בצורה חוקית תוך גביית ריביות הגיוניות המקובלות בשוק הפיננסיים.

התקשרו עכשיו!