קשיים כלכליים בשל משבר הקורונה – מה עושים?

הכסף שלכם שווה הרבה! טפלו בו אצל אנשי מקצועי ראויים!

freepik

כאשר מגפת הקורונה ממשיכה לסגור עסקים רבים בישראל גם בימים אלו וחונקת את הביקוש הצרכני, עצמאיים רבים רואים את מפעל חייהם נעלם לאיטו כאשר הוא מותיר עימם תזרים מזומנים מצומצם ביותר לכיסוי חובותיהם לנושים השונים.

משבר הקורונה עלול ליצור גל ענק של פשיטות רגל שילך אשר יגבר ככול שהנגיף וההגבלות שהוא מביא עימו על פעילות המשק השוטפת ימשיכו להכות בנו. ישנה סבירות רבה שבזמן הקרוב נחווה גם מגפה של פשיטות רגל. האנלוגיה למגפה מתאימה במיוחד לאור התביעות החדשות לפשיטות רגל המציפות את בתי המשפט, ממש כמו חולי הקורונה אשר מציפים מעת לעת את בתי החולים. עם זאת ניתן לומר כי למרבה המזל, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, שהחל מה-15 בספטמבר 2019 מחליף את חוק פשיטת הרגל הישן, מבטא תפישה חדשה לפיה יש לאפשר לחייבים פתח יציאה ואפשרות להתחיל בדרך חדשה, במקום להכפיף את בעלי החוב למרותם הנוקשה של הנושים. החוק החדש מציע הגנה לאנשים שחווים מצוקה כלכלית כאשר מצד אחד הוא שומר על הרווחה העתידית של החייבים ומצד שני מגן גם על האינטרסים של הנושים.

הליכי חדלות פירעון – חשוב לדעת…

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי מתייחס אך ורק להליכים שנפתחו אחרי ה-15 בספטמבר 2019, כך שכל עסק הסובל מקושי תזרימי ונקלע לפשיטת רגל בגלל הקורונה יכול על הנייר "ליהנות" מהחוק החדש. חוק זה מבדיל בין שני שיעורי חוב שיעור חוב נמוך מ-150,000 שקלים ושיעור חובה גבוה מזה. אם החוב שלך נמוך מ-150 אלף שקלים, המומחים ממליצים לבחור בפתרונות אחרים לטיפול בחוב, הכוללים פחות הגבלות ולא פוגעים בדירוג האשראי הנוכחי והעתידי. זכרו, כאשר פותחים בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, קחו בחשבון שתוכרזו מיד כפושטי רגל, מה שיפגע לא רק בדירוג האשראי אלא גם בקבלת אישור משכנתא מהבנק, למשך זמן רב. למעשה, המומחים מזהירים את הצעירים שביניכם שירצו בעתיד לקבל משכנתא, לחשוב פעמיים לפני שאתם בוחרים בהליך חדלות פירעון.

האפשרויות שעומדות בפניכם:

  • אם בכול זאת תבחרו במסלול שמתווה חוק חדלות הפירעון, עומדת בפניכם האפשרות לבקש הקפאת הליכים תוך כדי פניה ישירות להוצאה לפועל (כפי שהיה נהוג בחוק הקודם), מבלי לעבור דרך בית המשפט. הקפאת הליכים משמעותה שלא יחול גידול לא בקרן ולא בריבית של החוב שלכם.
  • אם החוב שלכם עולה על סכום של 150,000 שקלים, קחו בחשבון שלפי החוק החדש:
    • מסגרת הזמן שנקבעה להליך חדלות הפירעון היא 12 חודשים (ולא 18 כמו בחוק הקודם).
    • תכנית הפירעון מוגבלת ל-36 תשלומים (ולא 72 כמו בחוק הקודם)
    • כל התהליך כולו יימשך 48 חודשים כלומר עד 4 שנים (לעומת החוק הקודם שבו ההחזר נפרס לאורך שנים רבות).
  • בתום התהליך, תהיו פטורים מתשלום סכומים שעדיין לא הספקתם להחזיר.

זאת ועוד, במצב הכלכלי הקשה שנוצר בעקבות נגיף הקורונה, משרד המשפטים מקדם היום אפשרות של הקפאת הליכים אוטומטית, כדי לעמוד בשטף התביעות שיגיע לבתי המשפט.

פיננס פרו ניקיון צ'קים
פיננס פרו ניקיון צ'קים

חברתינו חרטה על דגלה את המטרה לעזור לעסקים הסובלים מצוואר בקבוק כספי, דחיית תשלומים מידי חודש ועבודה עם ספקים בשיטת שוטף+. בעזרתנו, אתם יכולים לנכות את הצ'ק שלכם ולקבל כסף מוזמן ביד ומיד!חשוב לדעת כי על מנת לבחור חברה טובה שעוסקת בתחום, יש לבחור רק חברה לגיטימית הרשומה ברשם החברות ויכולה לאפשר את ניכיון הצ'ק בצורה חוקית תוך גביית ריביות הגיוניות המקובלות בשוק הפיננסיים.

התקשרו עכשיו!