למה כולם רוצים להוציא דרכון זר?

הכסף שלכם שווה הרבה! טפלו בו אצל אנשי מקצועי ראויים!

 

בעשור האחרון, אנחנו שומעים על יותר ויותר ישראלים אשר מחפשים דרכים להוצאת דרכון זר. בעבר זה לא היה כך, ומי שניסה להוציא דרכון זר הוצג באופן שלילי. היום לעומת זאת, זה נתפס כעניין טבעי לגמרי, אשר מוצג באופן חיובי לגמרי.

דרכון זר, כפי שאפשר להבין, הוא דרכון של מדינה אחרת, שאנחנו לא משתייכים אליה ולא נחשבים לאזרחים שלה מן המניין. יחד עם זאת, מסיבות היסטוריות ואחרות, כפי שנוכל בהמשך, יש לנו אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה ולהשתמש בו בצורות שונות.


מדוע מדינות מוכנות לנפק דרכון למי שאיננו אזרח המדינה?

כאמור, בעשור האחרון אנחנו יכולים לראות יותר ויותר ישראלים אשר מנסים ומצליחים להוציא דרכון זר. השינוי חל לא רק אצל הישראלים ובגישה שלהם לעניין, אלא גם בקרב מדינות רבות אשר מוכנות להעניק אותם.

יש לכך כמה סיבות. ראשית, רצון למשוך אליהן עובדים צעירים, אנשים עם יכולות כלכליות גבוהות, אנשים משכילים ועוד. זו הדרך של אותן מדינות להתקדם מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.

שנית, מדינות מסוימת, בפרט באירופה, מתמודדות עם בעיה דמוגרפית של אוכלוסייה מבוגרת. ברגע שהן מאפשרות לצעירים לקבל דרכון זר, הן מושכות אותם אליה, וכך המאזן הדמוגרפי יכול להשתנות עם השנים.

שלישית, ישנן מדינות שעושות זאת מנסיבות היסטוריות. מאחר ומדובר על מדינות בהן חיו אוכלוסיות יהודיות גדולות בעבר, אשר נאלצו לעזוב, או גרוע מכך, נרצחו בשואה, אז אותן מדינות היום מאפשרות לילדים או לנכדים שלהם, לקבל דרכון, מתוך מחשבה, שאילולא אותם אירועים אז, הם היו היום אזרחי המדינה.


מדוע ישראלים רוצים להוציא דרכון זר?

בתחילת שנות האלפיים כאשר האיחוד האירופי הפך להיות גוש אחד של מדינות עם מעברי גבול פתוחים, ודרכון אירופאי משותף אשר מאפשר לכל אזרח באחת ממדינות האיחוד, להתגורר, לעבוד וללמוד בכל מדינה אחת באיחוד, אז גם ישראלים רבים רצו לנצל את הסיטואציה החדשה לטובתם.

הדרך לעשות זאת היא באמצעות דרכון זר של מדינה אירופאית אשר משתייכת לאיחוד. במקום להיות זר ומוגבל בתנאים עם דרכון ישראלי, הרי שהם יכולים להוציא דרכון אירופאי וליהנות מכל התנאים אשר מגיעים לתושבי האיחוד. זה אומר, להתגורר במדינה, לעבוד בה, ללמוד באחד מהמוסדות האקדמיים, לקבל מענקים, מלגות ועוד.

ישנן מדינות רבות שמאפשרות להוציא דרכן דרכון זר, אך צריך לומר לכל מדינה יש תנאים שונים. בעיקרון המדינות המובילות בתחום זה, הן פורטוגל, רומניה, הונגריה, פולין, ספרד, וגרמניה. כל מדינה כאמור, מכתיבה תנאים משלה.


כיצד מוציאים דרכון זר?

הדרך הנכונה והטובה לעשות זאת, היא באמצעות פנייה אל עורך דין שמתמחה בתחום. הוא כבר ידאג לספק את כל המידע וכך להכין תיק מסודר לפיו יהיה אפשר לדעת, אילו מסמכים צריך להציג וכיצד בדיוק מגישים את הבקשה.

בעיקרון, בכל המדינות זה מבוסס על קשר קדום, כלומר קשר משפחתי בעבר. ישנן מדינות, בהם נדרש להוכיח שהורים או סבא וסבתא חיו במדינה והיו אזרחים שלה. לעומת זאת, במקרים אחרים כמו פורטוגל, יש רשימה של שמות משפחה שהממשלה המקומית פרסמה, מדובר על שמות שקשורים למגורשי ספרד, ומי שנמצא בה יכול להגיש בקשה. זאת למרות שלא בטוח שיש קשר ישיר בין ההיסטוריה המשפחתית שלו למגורשי ספרד.

בכל מקרה, יש לקחת בחשבון שמדובר בתהליך מאוד ארוך, תהליך לא זול, אך בסופו מקבלים דרכון זר וניתן לעשות בו שימושים שונים ומגוונים על פי הצורך.

 

פיננס פרו ניקיון צ'קים
פיננס פרו ניקיון צ'קים

חברתינו חרטה על דגלה את המטרה לעזור לעסקים הסובלים מצוואר בקבוק כספי, דחיית תשלומים מידי חודש ועבודה עם ספקים בשיטת שוטף+. בעזרתנו, אתם יכולים לנכות את הצ'ק שלכם ולקבל כסף מוזמן ביד ומיד!חשוב לדעת כי על מנת לבחור חברה טובה שעוסקת בתחום, יש לבחור רק חברה לגיטימית הרשומה ברשם החברות ויכולה לאפשר את ניכיון הצ'ק בצורה חוקית תוך גביית ריביות הגיוניות המקובלות בשוק הפיננסיים.

התקשרו עכשיו!