חוק שיקים ללא כיסוי – קורונה

הכסף שלכם שווה הרבה! טפלו בו אצל אנשי מקצועי ראויים!

שיק ללא כיסוי הוא למעשה שיק חוזר. ישנן סיבות שונות להחזרת שיק מצד הבנק, הסיבה העיקרית היא שאין יתרה מספקת בחשבון נותן השיק. במקרה בו העברת לנמען שיק ללא כיסוי אתם צפויים לעמוד מול עבירה פלילית שיכולה להגיע אפילו לשנת מאסר.

מהו חוק שיקים ללא כיסוי?

חוק שיקים ללא כיסוי קובע הגבלה של חשבון בנק אם בתקופה של שנה חזרו לבעל השיקים 10 המחאות או יותר.
ישנן השלכות שונות להגבלת חשבון בנק, בין היתר הוא המידע אשר יופץ במערכת הבנקאית. נדגיש כי מערכת החוק אינה אטומה, ישנם מצבי חירום בהם המפקח על הבנקים רשאי להשהות הגבלה של חשבון בנק ללא השלכות קריטיות.

חוק שיקים ללא כיסוי בזמן מגפת הקורונה

כל מי שרואה חדשות או אפילו יוצא החוצה מעט כל המון בתי עסק סגורים – "בתי עסק לא חיוניים", אך מבעד לזגוגית החנות ישנו עולם שלם. כפי שציינו, החוק מכיר במצבי חירום, ביניהם משבר הקורונה. בשל משבר הקורונה חוקקו תקנות חדשות הקובעות כי מדובר על מחלה מסוכנת ומדבקת, תקנה זו מאפשרת למפקח על הבנקים לפעול בצורה אחרת מול בתי עסק אשר המחאותיהם חזרו בעקבות חוסר כיסוי. עקב הדברים שציינו עכשיו, רשאים עדיין בתי העסקים שהמחאותיהם חזרו להשתמש בהמחאות בכדי לאפשר זרימת מסחר שוטפת.

חוק שיקים ללא כיסוי – השלכות

ברגע בו בית עסק מוציא דן בהוצאת שיק ללא כיס, ויודע שאין חובה לבנקאי לפרוע את השיק מן התאריך הנקוב בו ועד 30 יום לאחריו, דינו מאסר של שנה או קנס, או פי ארבעה מהסכום הנקוב בשיק. מדובר על מעשה פלילי אשר בנוי מעבירות למעשה. לכן, כאשר ידוע כי השיק ניתן בידיעה שהכסף לא יגיע לצד השני על הנאשם לעמוד לדין.

חוק שיקים ללא כיסוי – מה לעשות עם שיק חוזר?

ברגע בו גיליתם כי לא ניתן לפרוע את השיק בשל הגבלות מצד נותן השיק, זאת אומרת שיק חוזר, עליכם תחילה לגשת לבנק ולפתוח בהליכי הוצאה לפועל. אתם זכאים לקבל את סכום הנקוב בשיק כולל הפרשי ריבית הצמדה. מדובר על הליך משפטי ולכן מומלץ לפנות למשרד עורכי דין פלילי אשר מומחים בתרחישים כאלה, זאת על מנת לקבל את הפיצוי המירבי בזמן המהיר ביותר.

חוק שיקים ללא כיסוי – הגבלת החשבון

כפי שציינו, כאשר יש חשבון בנק אשר במשך פחות משנה חזרו לו יותר מ-10 שיקים, ניתן יהיה להגביל את חשבון הבנק, גם אם מדובר על חשבון עסקי, ניתן יהיה להגביל את חשבון בעלי העסק. מה זה אומר בפועל? אותו אדם אשר חשבונו הוגבל אינו יכול לפתוח חשבון בנק, אינו יכול לממש פירעון שיק, אינו זכאי לשירותי טפסי שיקים. כמו כן, כאשר החשבון שלכם מוגבל זהו כתם אשר מוכר מול כל הבנקים וגופי בנקאות חיצוניים. משמע, גם כאשר תרצו לבקש הלוואה מגורם שאינו קשור לבנק, עדיין יוכר כי החשבון שלכם מוגבל. ההשלכות לכך הן או שלא תהיו זכאים לקבל הלוואה, או שהריביות יהיו גבוהות מהרגיל.

כפי שציינו, בשל תקופת הקורונה ישנן הקלות בנושא הגבלת החשבון, ישנם סוגים שונים של בעלי חשבון מוגבלים. ההגבלה החמורה ביותר כרוכה בפשיטת רגל והוצאה לפועל על ידי צו בית משפט או דין רבני. בכל מקרה בו השיק חזר, בין אם אתם נותני השיק או מקבלי השיק, מומלץ לפנות למשרד עורך דין מקצועי אשר יוכל להיות לכם לעזר מול גופים בנקאיים ומשפטיים.

 

פיננס פרו ניקיון צ'קים
פיננס פרו ניקיון צ'קים

חברתינו חרטה על דגלה את המטרה לעזור לעסקים הסובלים מצוואר בקבוק כספי, דחיית תשלומים מידי חודש ועבודה עם ספקים בשיטת שוטף+. בעזרתנו, אתם יכולים לנכות את הצ'ק שלכם ולקבל כסף מוזמן ביד ומיד!חשוב לדעת כי על מנת לבחור חברה טובה שעוסקת בתחום, יש לבחור רק חברה לגיטימית הרשומה ברשם החברות ויכולה לאפשר את ניכיון הצ'ק בצורה חוקית תוך גביית ריביות הגיוניות המקובלות בשוק הפיננסיים.

התקשרו עכשיו!