הפחתת היטל השבחה – נקודות חשובות למחשבה

הכסף שלכם שווה הרבה! טפלו בו אצל אנשי מקצועי ראויים!

על פי החוק ניתנת האפשרות להגיש ערעור על היטל ההשבחה שנקבע, וזאת בתוך 45 ימים ממועד המצאת השומה. כך ניתן לערער על עצם החיוב או על הסכום שנקבע, כאשר שמאי מקרקעין מוסמך יוכל לספק את כל הכלים והידע הדרושים, כדי לשפר את הסיכוי כי הבקשה אכן תאושר, והיטל ההשבחה יופחת.

 

70% כלל אינם מערערים – ומפסידים כסף

כל שמאי מקרקעין מנוסה מכיר היטב את הסטטיסטיקה. למעשה, על פי הנתונים כ-70 אחוזים מכלל הנישומים נמנעים מהגשת ערעור על גובה היטל ההשבחה. חלקם נמנעים מהגשת הערעור משום שאינם מודעים לזכותם לעשות כן, או משום שהם חוששים מפני תהליך שנתפס כמורכב – מול גוף חזק שאולי לא ניתן יהיה לעמוד מולו. אלא שבפועל, זוהי בדיוק הטעות, ולמרבה הצער ישנם מצבים רבים בהם הגשת הערעור עשויה להוביל לחיסכון דרמטי של מאות אלפי שקלים. בחינה מעמיקה של השטח והגשת בקשה מנומקת באופן מסודר ונכון (אם במצב של בקשה לתיקון שומה מול הוועדה המקומית או בייצוג מול שמאי מכריע), היא זו שתאפשר גם לכם לחסוך הרבה מאוד כסף.

 

היטל השבחה – תשלום חובה שאפשר לצמצם

באופן כללי, היטל השבחה או היטל בשיעור של 50% מגובה ההשבחה כתוצאה מפעולה תכנונית על נכס מסוים, כאשר השבחה זו היא תוצאה של עליית ערך המקרקעין, למשל בעקבות קבלת אישור לשימוש חורג או הקלה מסוימת, או בשל אישור תוכנית תב"ע (תכנית בניין עיר). עם מימוש הזכויות שניתנו לבעל המקרקעין – כלומר עם קבלת היתר הבנייה או עם מכירת הזכויות – ייקבע תשלום היטל, אשר מטבעו עשוי להגיע לסכומי עתק. הבשורה הטובה והחשובה היא כי בהחלט ניתן לבקש הפחתת היטל השבחה, ובקשה זו אף תתקבל במקרים רבים. כדי לעשות זאת נכון מומלץ לפנות בשלב מוקדם מאוד לקבלת ייעוץ מקצועי, ועם שמאי מקרקעין בירושלים תוכלו לקבל את כל התשובות לכל האפשרויות העומדות לרשותכם.

 

הגשת ערעור באמצעות שמאי מקרקעין

אם קיבלתם דרישת תשלום ואתם מעוניינים לבחון אפשרות לביצוע הפחתת היטל השבחה, מומלץ לפנות לשמאי מקרקעין כבר עכשיו. השמאי אליו תפנו צריך להכיר את התחום היטב, ורצוי לוודא כי יש לו את הניסיון המתאים והרלוונטי עבורכם. כך השמאי יוכל לבחון לעומק את הגורמים שהשפיעו על היטל ההשבחה שנקבע, לבחון משתנים אחרים שהוצאו מהמשוואה ולאתר נכסים דומים באזור עבורם שולם היטל השבחה נמוך יותר. לכל פיסה בפאזל עשויה להיות השפעה ניכרת על הסכום שייקבע, ועם ההמלצות של השמאי תוכלו לפנות לוועדה המקומית בבקשה לתקן את השומה.

 

הפחתת היטל השבחה בשל מידע שגוי

בעקבות הבדיקה שיבצע, שמאי המקרקעין עשוי לאתר טעויות שונות, לרבות טעויות הנוגעות לנתוניו של הנכס או למאפיינים הייחודיים שלו. אלה בדיוק הטעויות שיש לזהות לפני הפנייה לוועדה המקומית, שכן זוהי העילה על בסיסה תוכלו לבקש הפחתת היטל השבחה, ולעתים אף קבלת פטור מלא. השמאי שלכם יבחן סוגיות הקשורות במהות הנכס, במיקום שלו ובזכויות שלכם, כמו גם סוגיות אחרות, כדוגמת משתנים שעשויים להשפיע על ערך הנכס (לחיוב או לשלילה) או מגבלות משפטיות. אם כן, גם אם קיבלתם דרישת תשלום ונדמה לכם שאין לכם ברירה אחרת, כדאי לזכור שזה לא תמיד נכון, ובמקרים רבים ניתן לשנות לחלוטין את התמונה. קבלת ייעוץ מקצועי מגורם מוסמך ועתיר ניסיון היא ההזדמנות שלכם לעשות את זה נכון וחכם, ובעיקר לחסוך סכומים משמעותיים מאוד. כשמדובר במאות אלפי שקלים, נדמה שאין כל סיבה לוותר על מה שבאמת מגיע לכם, גם אם נדמה שהדרך אל היעד עשויה להיות מעט מאתגרת.

פיננס פרו ניקיון צ'קים
פיננס פרו ניקיון צ'קים

חברתינו חרטה על דגלה את המטרה לעזור לעסקים הסובלים מצוואר בקבוק כספי, דחיית תשלומים מידי חודש ועבודה עם ספקים בשיטת שוטף+. בעזרתנו, אתם יכולים לנכות את הצ'ק שלכם ולקבל כסף מוזמן ביד ומיד!חשוב לדעת כי על מנת לבחור חברה טובה שעוסקת בתחום, יש לבחור רק חברה לגיטימית הרשומה ברשם החברות ויכולה לאפשר את ניכיון הצ'ק בצורה חוקית תוך גביית ריביות הגיוניות המקובלות בשוק הפיננסיים.

התקשרו עכשיו!